Runsten Equestrian Games 2021

ÖPPNAR ÅTER FÖR FALSTERBOKVAL 2021

Nu utökar vi även med 3 olika kval till Falsterbo!

Helgen 11-13 juni slår dörrarna upp för Runsten Equestrian Games med klasser för både ponny och häst. Länge var det ovisst om tävlingen skulle kunna gå av stapeln men när tävlingen öppnade för anmälan fylldes klasserna fort!

Föreningen Runsten Equestrian har en toppanläggning att tillgå när det gäller tävlingar, fantastiska gräsbanor och även fibersandsbanor i toppklass. Nu äntligen har vi möjlighet att bjuda in till hästfest igen i dagarna tre där allt från ponnyernas lägsta klasser till Grand Prix blandas med 1 metershoppning till 140 klasser för häst.

Anläggningen Runsten öppnar även upp för öppen bana på gräs från och med kommande helg så att ryttarna kan känna in sig på gräset.

Tävlingen har även ett helt unik samarbete med Stockholm seminstation där – Stockholm Breeders Bonus är ett pris som delas ut till uppfödare av svenska hästar som startar på utvalda tävlingar i Stockholm. Stockholm Seminstation vill belöna de svenska uppfödarna för deras engagemang och insatser att föda upp kvalitetshästar till vår sport.

Även Erreplus vill sticka ut i mängden och satsar på finaste priset i 130 klassen, där en sadel värd 45 000 kr står på spel. Men bara för dem som inte placerat sig i högre klasser, allt för ryttare på mellannivå ska få känna sig premierade.

Kontakt: Sara Sixten, ordförande föreningen Runsten Equestrians 0735-08 18 01

Välkomna!

Tävlingsledare: Sara Sixten, 0735-08 18 01, sara@spiraekonomi.se.
Kontaktperson: Anna Ullman, 0761-48 24 94, annaullman@outlook.com.
Resultatansvarig: Anna Ullman, 0761-48 24 94, annaullman@outlook.com.
Banbyggare: Leif Hall, hall_leif@hotmail.com.
Överdomare: Erika Uleander, erikauleander@hotmail.com.
Domare: Sanna Svedberg, svedsan@gmail.com.
Sekretariat: Anna Ullman, 0761-48 24 94, annaullman@outlook.com.

All betalning via Swish

Swish nummer: 123 342 49 00

Stockholm Seminstation Breeder Bonus 2021

Uppfödaren till varje vinnande häst kommer att erbjudas en gratis betäckning (inklusive språngavgift och dräktighetsavgift) med någon av Stockholm Seminstations hemma hingstar under 2021 eller 2022, upp till ettt värde av 13 500kr vardera.

Startberättigade hästar (anslutning sker automatiskt vid anmälan):

1. Födda i Sverige (kan vara registrerade i valfri stambok)
  2. Ålder mellan 4 – 6 år

Prestationspris

Inträdeskrav och urval:
  • 4- till 6-åriga hästar som hoppar felfritt i avdelning A eller B i vilken klass som helst under tävlingen.
  • Alla hästar med felfri start (enligt ovan) tilldelas ett nummer.
  • Två vinnande nummer väljs slumpmässigt efter den sista klassen på tävlingen.
  • Vinnande hästar kommer att meddelas dagen efter tävlingen och uppfödaren kontaktas.

Bedömningspris

Inträdeskrav och urval:
  • Hästar mellan 4 och 6 år som startar i vilken klass som helst under tävlingen.
  • Varje häst komer att bedömas av representanter från tävlingen och Stockholm Seminstation.
  • Två hästar kommer att väljas ut för att ta emot priserna, baserat på typ, kapacitet och framtida potential.
Notera

Priser kan överlåtas efter överkommelse med Stockholm Seminstation. Transport av sperma vid behov ingår inte. För frågor, vänligen kontakta: info@stockholmsemin.com, 0763-37 78 13

Stockholm Seminstation erbjuder reproduktionstjänster dygnet runt och tillgång till de bästa hingstarna i världen.

Stockholm Seminstation | Nifsta Gård, 762 95 Rimbo | www.stockholmsemin.com

Ja, såklart jag vill vara med och är funktionär!