Välkommen till

FÖRENINGEN RUNSTEN EQUESTRIANS

Föreningen Runsten Equestrians har sin hemmaplan på Runsten Equestrian i Stockholm. Dock har vi inte sedan 2019 längre med företaget Runsten Equestrian AB att göra utan är nu två separata fristående delar.

Det är med andra ord skillnad på företaget “Runsten Equestrian AB” -som äger anläggningen och driver inackorderingsstall, och “Föreningen Runsten Equestrians”, med ett “s”, som är en ryttarförening med ungdomsaktiviteter, tävlingslicenser, tävlingar och annan ryttaraktivitet. Vi har dock ett gott och nära samarbetet med företaget, och använder oftast deras fina anläggning för arrangemang och tävlingar.

En del av våra medlemmar står inackorderade på Runsten, andra står i andra stall. Alla är välkomna till oss!

Föreningens hjärta slår ett extra slag för ungdomar. Via “Ungdomssatsningen” som startade 2018 har föreningen kunnat erbjuda kurser och föreläsningar till rabatterade priser för ungdomar upp till 25 år, där av har föreningen gett möjligheten för fler ungdomar att kunna utvecklas inom ridsporten. Satsningen kommer att fortsätta under 2020, och vi hoppas att så många som möjligt vill medverka!

Ny styrelse 2020

ADRESS

Runstens Gård, 147 91 Grödinge

info@foreningenrunsten.se

BANKGIRO

BG: 619-1613

SWISH

123 342 49 00

“Första gången jag blev medlem var redan 1985. I år drar växlar vi upp Ungdomssatsningen - ska bli jättekul”

Per Dahlgren, B-tränare hoppning

Lös ditt medlemskap direkt på hemsidan!

#foreningenrunsten