Tävling & Ridkunskap

2-dagars GRÖNT KORT kurs

Lördag 8 Januari (Digitalt) - Söndag 9 Januari (Runsten) 2022
Alla som tävlar, från inbjudningstävling och uppåt ska ha tagit Grönt kort, oavsett om man är häst- eller ponnyryttare, kusk eller voltigör. Grönt kort är ett bevis för att du som ryttare har de praktiska och teoretiska kunskaper som krävs för att tävla.

Föreningen Runsten Equestrians erbjuder nu en 2-dagars kurs där du som vill börja tävla 2022, fyller 13 år under året eller är målsman till en minderårig som vill tävla 2022 kan passa på att ta sitt Gröna Kort.

 I den här kursen får du bland annat lära dig mer om de tio olika tävlingsgrenarna och vad du behöver kunna inför, under och efter tävling. Dessutom får du lära dig mer om Svenska Ridsportförbundet och dess värdegrund som styr god hästhållning och gott sportsligt uppträdande. Kursen består av en digital del som du gör på egen hand och en fysisk del tillsammans med din kursledare.

Den digitala delen av Grönt kort kursen består av åtta avsnitt med texter, filmer, animeringar och uppgifter som du ska gå igenom.

Sista anmälningsdag 4 Januari 2022

Kursen kommer hållas digitalt på lördagen, och på söndagen skriver man provet på plats på Runsten Equestrian, Haninge. På söndagen ingår Lunch på Runes, caféet i ny regi som finns på Runsten Equestrian, samt registrering i TDB.

Du behöver köpa ditt digitala utbildningsmaterial via SISU Idrottsböcker för 150kr,  det behöver köpas i SAMMA NAMN som deltagaren då dessa kopplas ihop senare, samt ta med ett signerat ridintyg. Båda finns nedan.

Frågor? Kontakta Sara Sixten 073-508 18 01, sara@spiraekonomi.se

För att medverka i kursen behöver du:

Intyg om ridkunskap

Här hittar du ett intyg om ridkunskap (pdf) som du måste fylla i innan du går Grönt kort-kurs. Intyget inlämnas till ansvarig Grönt kort-utbildare på kursens första dag.

Digitalt material

Utbildningsmaterialet för Grönt kort består både av digitalt utbildningsmaterial och en webbplats. Här köper du det digitala utbildningsmaterialet. Det digitala materialet MÅSTE KÖPAS I SAMMA NAMN som kursdeltagaren, och vara avslutat med "grön markering" innan kursstart 8 Januari.

Webbplats

Utbildningsmaterialet för Grönt kort består både av digitalt utbildningsmaterial och en webbplats. Här hittar du webbplatsen.

Alltså:

1.

Boka kursen här hos oss.

2.

Köp materialet av SISU i samma namn som du bokat kursen hos oss.

3.

Gör alla digitala uppgifter INNAN kursstart, så du har en GRÖN markring i ditt material online

4.

Gå din 2 dagars kurs och får ditt Gröna Kort!

Runsten Equestrian

Stora rummet över Caféet på Runsten Equestrian. Runstens Byväg, 147 91 Grödinge

8 - 9 Januari 2022

2 dagars kurs. Både Lördag 8 och Söndag 9 Januari 2022. Lördag digitalt, Söndag på Runsten Equestrian.

Kl. 9 -15

Klockan 9 -15 båda dagarna. Lunch på söndagen ingår i avgiften.

Boka Grönt Kort Kurs

Medlem Senior

Som Medlem i Föreningen Runsten Equestrians 2022 över 18 år bokar kursen för 1100kr

Medlem Junior

Som Medlem i Föreningen Runsten Equestrians 2022 och under 18 år bokar du kursen för 990kr

Ej medlem

Givetvis kan du även gå kursen utan att vara medlem i föreningen. Då betalar du 1500kr.

Bli medlem Senior

Bli medlem Junior

Passa på att lösa ditt medlemskap i Föreningen Runsten Equestrians samtidigt som du går kursen. För barn/juniorer.

Bli Stödmedlem

Du kan även bli stödmedlem i Föreningen Runsten Equestrians. Varje förening behöver sina eldsjälar och du är hjärtligt välkommen.

Grönt Kort

Läs mer om Grönt Kort här