ALLMÄNNA KÖPVILLKOR

SÄLJFÖRETAG

Säljare på den här hemsidan, med webshop, är Föreningen Runsten Equestrians, Runstens Gård, 147 91 Grödinge, Org nr: 812400-9419. Vårt huvudsakliga syfte är att driva en ideell föreningsverksamhet som ska främja medlemmars intressen utan ekonomiska vinstmål.

Önskar ni kontakta oss så gör vänligen det på  info@foreningenrunsten.se eller vår Ordföranden Sara Sixten på 073-508 18 01

PRISER & BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. Då vi är en förening har vi ingen separat momsredovisning och specificerar därför inte moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar, dock inte på redan startad eller genomförd kurs, specialbeställda, eller särpräglade produkter som tex klubbkläder.

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten, kursen, påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

GARANTIER

Vi garanterar att vi gör vårt bästa för att främja våra medlemmars intressen. De kurser och medlemskap vi erbjuder gör vi efter bästa förmåga.

INTEGRITETSPOLICY

Vi värnar om din integritet. Läs mer på vår omfattande sida om integritetspolicy

LEVERANSER

Medlemskap blir gällande så fort vi fått din betalning, kurser/clinics på utsatt datum och klubbkläder anges leveranstid från gång till gång, då dessa beställs i bulk några gånger per år.

Har du valt, och betalat för tex klubbkläder men ej hämtat dina varor returneras de till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, om så blir fallet.

RETURER

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.